عکس مربای انبه
دوستان عزیزرپیشنهاد میکنم تا فصلشه درست بکنید خیلی طعم منحصر به فرد خوشمزه ای داره خصوصا در کنار کره محلی عالیه 👌. این مربا خودم درست کردم دوست داشتم دستورش بذارم تا دوستان عزیز درست بکنند.
مواد لازم

مربای انبه

۵
مواد اصلی
انبه رسیده برش داده
۲ لیوان
شکر
۱ لیوان
زعفران دمکرده غلیظ
به مقدار لازم
آبلیمو
به مقدار لازم
آب
۲ لیوان
طرز تهیه

مربای انبه

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
دوستان عزیز برای درست کردن این مربا بهتره از انبه رسیده استفاده بکنید چون عطر وطعم فوق العاده ای که داره یک طعم منحصر به فردی به مربای شما میدهد .
۲
در مرحله اول پوست انبه ها جدا بکنید ، من از ۲ لیوان سرپر انبه برش زده استفاده کردم. داخل قابلمه جدا آب اضافه بکنید و روی شعله ملایم گاز بگذارید بلافاصله شکر را اضافه بکنید .
۳
وقتی شکر در آب حل شد و یک قل خورد به مقدار لازم زعفران دمکرده برای رنگ و طعم بیشتر مربا اضافه بکنید ، سپس انبه های برش زده را اضافه بکنید. ( بلافاصله لازم به هم زدن با قاشق ندارد تا انبه ها له نشود). بعد از حدود یه ربع زمانیکه با حرارت ملایم مربا به قوام لازم رسید با قاشق هم بزنید غلظت این مربا نه زیاد از حد آبکی نه زیاد از حد غلیظ. چون این مربا بعد از سرد شدن کامل به غلظت مورد نظر یک مربای خوب میرسد. شعله گاز را خاموش بکنید و مقدار کم آبلیمو اضافه بکنید و کمی هم بزنید و اجازه بدهید مربا کامل خنک شود و سپس داخل ظرف اصلی درب دار و داخل یخچال تا خنک شود و در کنار کره محلی و یا پنیر در کنار عزیزانتون نوش جان بکنید.
۴
این مربا نیاز به حرارت پخت به مدت زیاد ندارد و خیلی زود آماده میشود .
عکس و تصاویر ارسالی از مربای انبه
نظرات طرز تهیه

مربای انبه